Grafický dizajn

Pojem grafický dizajn označuje proces vizuálnej komunikácie, ktorá využíva fotografiu, typografiu, ikonografiu alebo ilustráciu za účelom prezentovania informácie či myšlienky. Grafické prvky pritom zvyčajne spája s textom.

Grafický dizajn je jedným zo základných prvkov reklamnej komunikácie. Takmer všetko, čo v reklamnej komunikácii vnímame zrakovým orgánom, môžeme označiť za grafický dizajn – či už sú to ilustrácie, fotografie, typografia alebo infografika. Dennodenne nás rôznou formou a pomocou rôznych nosičov ovplyvňuje v našich názoroch či nákupných rozhodnutiach.

Grafický dizajn funguje v online aj offline svete. Nájdeme ho v digitálnej reklame, logách, webových stránkach, billboardoch, plagátoch či polepoch. Jeho využitie sa však neobmedzuje len na reklamu, ale je súčinný tiež pri tvorbe novín, časopisov alebo kníh. Všetky tieto nosiče slúžia na vizualizáciu myšlienok a názorov, ktoré nemusia vždy predávať.

Umenie grafického dizajnu je veľmi komplexné, podlieha trendom, spoločenskej situácii aj technickým inováciám a neustále sa mení. Aj preto je dobré zveriť grafickú prácu do rúk skúseného profesionála. Takéhoto človeka nazývame grafický dizajnér či grafik, ktorý by mal mať prehľad v trendoch. Chýbať by mu nemal ani vizuálny vkus a vlastný názor.


V tejto sekcii si povieme viac o komixe, kaligrame, interpretácii, ilustrácii, obalovom dizajne a koláži :)